وبلاگ رسمی سیول انجینر

وبلاگ رسمی سیول انجینر

این وبلاگ مربوط به صفحه فیسبوک سیول انجینر, اولین صفحه فیسبوک نشر معلومات انجینری در کشور میباشد
وبلاگ رسمی سیول انجینر

وبلاگ رسمی سیول انجینر

این وبلاگ مربوط به صفحه فیسبوک سیول انجینر, اولین صفحه فیسبوک نشر معلومات انجینری در کشور میباشد

دلایل استفاده اسپیسر کانکریت

✍️ | چرا اسپیسر کانکریتی؟
دلیل اول: چسبندگی؛
با توجه به یکسان نبودن جنس پلاستیک و کانکریت، نمی توان انتظار چسبندگی داشت و فاصله ایجاد شده مشکل ساز است.
دلیل دوم: تفاوت در ضریب حرارتی ؛
پلاستیک و کانکریت از نظر میزان انبساط و انقباض در شرایط تغییر حرارت بسیار متفاوت عمل می کنند و همین تفاوت موجب ایجاد ترک و شکاف می شود و مشکل ساز است.
دلیل سوم: ناهمسانی در مقاومت ها؛
پلاستیک های تولید شده توسط تولیدکنندگان دارای مقاومت های متفاوتی است. تضمین اینکه میزان مقاومت مورد نیاز شما تامین خواهد شد کمی دشوار است و ریسک کاهش مقاومت در ساختمان در هنگام استفاده از آن بالا می رود.
دلیل چهارم: تغییرشکل بر اثر حرارت؛
پلاستیک در اثر تغییر حرارت خصوصا حرارت دچار تغییر شکل می شود و این تغییر در ساختاری مانند کانکریت می تواند مشکل ایجاد کند.

نواقص تعطیلی پروژه های ساختمانی

✍️ | نواقص تعطیلی پروژه های ساختمانی:
تجربه نشان داده است که ساحه های کار و پروژه هایی که به هر دلیل تعطیل شده اند حتی برای مدت کوتاه یک ماهه، بعد از شروع مجدد، زمانی لازم دارند تا چرخ ساحه کار به حالت قبل بر گردد. و هر چه زمان تعطیلی بیشتر باشد انرژی که لازم است تا ساحه کار را به روال قبلی باز گرداند زیادتر و طولانی تر خواهد بود. از جمله دلایل این موضوع میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- از دست دادن قراردادی فعلی پروژه:
حضور قراردادی فعلی از دو جنبه اهمیت دارد، اول اینکه با شرایط ساحه کار و شرکت آشنا بوده و یک تعامل دو طرفه اتفاق افتاده و دوم اینکه قرارداد و توافقی دارند که حتی با ورود به سال جدید افزایش قیمت اعمال شده قطعاً منطقی و کم خواهد بود، در صورتیکه بعد از تعطیلی ساحه کار این قراردادی جدا میشوند و در چند ماه بعد که دوباره کارگاه تصمیم به شروع فعالیت نماید، قراردادی جدید قطعاً با قیمت های روز تمایل به همکاری خواهند داشت و همچنین موضوع اول یعنی تعامل دو طرفه باید به صورت سعی و خطا در مورد پیمانکاران جدید اجرا شود و همین موضوع انرژی، هزینه و زمان زیادی خواهد برد .
همچنین در صورت شروع مجدد کار، قراردادی جدید در هر زمینه برای ادامه کار و تکمیل کار پیمانکار قبلی که نیمه کاره مانده است بهانه تراشی کرده و مبالغ بیشتری درخواست خواهند کرد.
۲- از دست دادن نیروهای انسانی:
در زمان فعال بودن پروژه، تعدادی پرسونل و کارمند و عوامل اجرایی در پروژه مشغول هستند که بعضا از ابتدای پروژه همراه پروژه بوده اند و به نوعی حافظه تاریخی پروژه محسوب میشوند. و در طی سالیان همکاری خود با پروژه تعامل دو طرفه بین این ارکان و مدیران شکل گرفته و افرادی که در این سالها با سیاستهای شرکت همخوانی نداشته اند جدا شده اند. در صورت تعطیلی ساحه کار و تسویه حساب با این افراد، قطعاً در شروع مجدد پروژه جمع کردن نیروی انسانی کار آمد که با شرایط پروژه و شرکت وفق پیدا کنند و همخوان شوند چندان ساده نخواهد بود. و سعی و خطا در افراد قطعاً گاهی اوقات ضربات جبران ناپذیری را به مجموعه تحمیل خواهد کرد.
۳- متسهلک شدن ساختمان:
پروژه های ساختمانی در صورت توقف عملیات اجرایی و تعطیلی کارگاه دچار استهلاک مواد ساختمانی و تاسیسات اجرا شده خواهند شد. و در زمان شروع مجدد ناچار به صرف هزینه زیاد برای ترمیم و اصلاح موارد مستهلک شده خواهیم شد.
همچنین در صورت اجرا و نصب تجهیزات شامل تضمین پیش از تعطیلی کارگاه، پس از راه اندازی مجدد این تضمین ها منقضی شده و در صورت ایجاد نقص و خرابی در تجهیزات هزینه های جبران ناپذیری به کار فرمایان تحمیل مینماید.
۴- سکون سرمایه:
در پروژه های ساختمانی که هزینه سنگینی صرف آنها شده است به امید اینکه در کوتاه ترین زمان سرمایه با سود مناسب بر گردد. در صورت تصمیم بر تعطیلی پروژه، کل سرمایه هزینه شده باید متوقف بماند تا پس از شروع مجدد و مهیا شدن شرایط، سرمایه متوقف شده با سرانجام رساندن پروژه امکان بازگشت پیدا کند.

نحوه تشخیص مقیاس نقشه در اتوکد

✍️ | نحوه تشخیص مقیاس نقشه در اتوکد
فرض کنید که یک فایل اتوکد که شامل نقشه‌ ها بوده، بدست شما رسیده و هیچ اطلاعی از مقیاس نقشه‌ ها ندارید.
متأسفانه در خود نقشه‌ عدد مقیاس ذکر نشده و دسترسی هم به طراح پروژه ندارید!!
مشکل چیست و به چه نحوی میتوانیم مقیاس اینگونه نقشه‌ ها را تشخیص دهیم؟
برای فهمیدن مقیاس نقشه در اتوکد کافیست اندازه واقعی قسمتی از نقشه را بدانیم ، یعنی چه؟
همه ما میدانیم که مثلا اندازه کف پله زینه در پلان ۳۰ سانتی متر ( در ۹۹ درصد مواقع ) است ( اندازه واقعی ترسیمی )، پس از این اندازه می توانیم کمک بگیریم، حال باید بیاییم و ببینیم اندازه کف پله ای که در نقشه ترسیم شده چقدر است (اندازه واقعی ترسیمی)، اگر این دو اندازه را بدست بیاورید به راحتی می توانید مقیاس نقشه را از طریق فرمول زیر متوجه شوید:
اندازه واقعی ترسیمی × ۱۰۰ = مقیاس نقشه ÷ اندازه واقعی نقشه
نقشه ای که در بالا می بینید یکی از نقشه هایی ترسیم شده در اتوکد بوده که در اینجا اندازه پله ۳۰ سانتی متر است ( اندازه واقعی نقشه ) و اندازه پله ترسیم شده ۰.۶۱ سانتی متر است ( اندازه ترسیمی نقشه ) که کافیست این دو رقم را داخل فرمول قرار دهیم.
۰.۶۱ × ۱۰۰ ÷ ۰.۳۰ = ۴۹.۱۸
پس مقیاس این نقشه ۱/۴۹ ( یک چهل و نهم ) است.

جوک تعریفی از انجینر سیول

اینو اول مطلب بگویم که این فقط یک جوک هست

اگه خدای نکرده به کسی بر بخوره، مخلص همه انجینران محترم سیول هستیم 


انجینر سیول موجودی است نسبتاً نجیب که عمدتا در بیابانها و کنار مناطق مخروبه زندگی می کند و به ندرت برای غذا خوردن و جفت گیری به شهر می آید.

گونه آبزی آن، سیول آب نامیده می شود.

گونه کوهی آن سرویر

و دسته اهلی آن در دفاتر و موسسات مشاهده شده است.

بی فایده ترین آنها ناظر شده و بی خاصیت ترین آنها با شرکت دارها کار میکنند.

و نوع وحشی و درنده آن در نهایت شرکت دار می شود.

نامه عاشقانه یک انجینر

نامه فوق عاشقانه یک انجینر