وبلاگ رسمی سیول انجینر

وبلاگ رسمی سیول انجینر

این وبلاگ مربوط به صفحه فیسبوک سیول انجینر, اولین صفحه فیسبوک نشر معلومات انجینری در کشور میباشد
وبلاگ رسمی سیول انجینر

وبلاگ رسمی سیول انجینر

این وبلاگ مربوط به صفحه فیسبوک سیول انجینر, اولین صفحه فیسبوک نشر معلومات انجینری در کشور میباشد

✏قالب وافل_ Waffle Shuttering

✏قالب وافل_ Waffle Shuttering
قالب سقف وافل - گروه صنعتی بوذرجمهر
یکی از سازه های مدرن که می توان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد، سقف وافل(Waffle Slab) می باشد. قالب وافل نمونه ای از قالب های سقفی می باشد. این قالب ها با ظاهر شبکه مانند خود باعث پوشاندن قسمت زیادی از سقف می شود. استفاده از این قالب ها به تجهیزات ساختمانی هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند. این گونه قالب ها مکعبی شکل بوده و میان خالی می باشند.
مزایای قالب وافل
از مزایای استفاده از این قالب ها می توان به ایجاد ایمنی در برابر زلزله، مقاومت در برابر آتش سوزی، به عنوان عایق در برابر صوت و گرما، حذف انواع بلوک و تیرچه و کاهش هزینه های میلگرد و قالب بندی اشاره کرد. استفاده از این قالب ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال از آن جایی که قالب وافل سبک می باشد، در مناطقی که بادهای شدید می وزد، امکان استفاده از آن ها وجود ندارد. هم چنین برای پر کردن قالب های آن نیاز به خاک مناسب می باشد.
اجرای قالب وافل
اجرای قالب وافل ساده بوده و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. به طور کلی می توان مراحل اجرای سقف وافل شامل زیر سازی سقف، چیدن قالب های وافل، سیخبندی سقف، کانکریت ریزی و قالب برداری سقف می باشد.
خرید قالب وافل و قیمت قالب سقف وافل
قیمت قالب وافل به عوامل مختلفی از جمله ابعاد قالب و انواع آن بستگی دارد. در هنگام خرید قالب وافل باید ابتدا انواع مورد نظر آن را مشخص نمایید. قالب های وافل در انواع قالب های یک طرفه و دو طرفه موجود می باشد که قیمت هر یک متفاوت است
ابعاد و هندسه قالب‌های وافل
امروزه قالب‌های وافل در ابعاد و سایزهای گوناگون موجود می‌باشد. قالب‌های وافل در ابعاد افقی و پشت به پشت 75 در 75 سانتی‌متر و در ارتفاع‌های مختلف موجود می‌باشند.
قالب وافل سقفی کهن پیشه - istgah.com - قالب سقفی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.